Το Facebook θα στηρίξει
τα πρακτορεία ειδήσεων με 100 εκ. δολλάρια!

Με επιχορηγήσεις και δαπάνες μάρκετινγκ, ο γίγαντας των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης ελπίζει να υποστηρίξει τα πρακτορεία είδήσεων που πραγματοποιούν ουσιαστική τοπική αρθρογραφία, αλλά αγωνίζονται λόγω πτώσης των εσόδων διαφήμισης.

Το Facebook ανακοίνωσε τη Δευτέρα ότι θα παραχωρήσει 25 εκατομμύρια δολάρια με μορφή επιχορηγήσεων σε τοπικά πρακτορεία ειδήσεων. Ακόμη, θα δαπανήσει 75 εκατομμύρια δολάρια σε μια προσπάθεια μάρκετινγκ που απευθύνεται σε διεθνείς οργανισμούς ειδήσεων. Μια κίνηση ανταπόκρισης στην επακόλουθη οικονομική ύφεση που προκάλεσε ο κορωνοϊός, με αποτέλεσμα η πτώση των διαφημιστικών εσόδων να έχει απειλήσει τα έσοδα της βιομηχανίας.

Παρά το τεράστιο ενδιαφέρον για τις ειδήσεις που οδήγησαν σε ραγδαία αύξηση της κυκλοφορίας και αύξηση των εγγραφών σε συνδρομητικές υπηρεσίες διανομής ειδήσεων, η βιομηχανία των μέσων ενημέρωσης έχει δει περικοπές, καθώς η διαφήμιση έχει μειωθεί δραματικά. Ορισμένες εβδομαδιαίες εφημερίδες έχουν απολύσει μέχρι και τα τρία τέταρτα των υπαλλήλων τους. Η BuzzFeed και η American Media έχουν θεσπίσει περικοπές αμοιβών. Στη Λουιζιάνα, η εφημερίδα The Advocate και η Times-Picayune έβαλαν σε διαθεσιμότητα κάποιο προσωπικό, ενώ το υπόλοιπο λειτουργεί με τετραήμερες εβδομάδες εργασίας.

Το ύψος της επιδότησης που ανακοινώθηκε τη Δευτέρα θα ανέλθει στα 300 εκατομμύρια δολάρια. Το Facebook, μία από τις μεγαλύτερες πλατφόρμες τεχνολογίας παγκοσμίως και ένας σημαντικός ψηφιακός διανομέας ειδήσεων, έχει δεσμευτεί από πέρυσι να επενδύσει σε πρακτορεία τοπικών νέων μέχρι το τέλος του 2021.

Η Campbell Brown, αντιπρόεδρος του Facebook για παγκόσμιες συνεργασίες ειδήσεων, δήλωσε:Αν οι άνθρωποι χρειάζονται περισσότερες αποδείξεις ότι η τοπική δημοσιογραφία είναι μια ζωτικής σημασίας δημόσια υπηρεσία, το παίρνουν τώρα”. Στην ίδια συνέντευξη, η κ. Μπράουν δήλωσε ότι το Facebook αισθάνθηκε υποχρεωμένο να βοηθήσει τα τοπικά πρακτορεία ειδήσεων να αντιμετωπίσουν την ύφεση. Το ξέσπασμα έχει τιμωρήσει πολλά από αυτά οικονομικά ενώ εκτελούν επικίνδυνη δημοσιογραφία σε ένα ουσιαστικό θέμα όπως ο κορωνοϊός. Πολλά από αυτά έχουν καλύψει τα γεγονότα εκτενέστατα, ακόμα και εκτός των ορίων που τους αναλογούν

Ταυτόχρονα, η αυξημένη επισκεψιμότητα και οι συνδρομές δεν έχουν αντισταθμίσει τις ελλείψεις διαφήμισης. Έχουμε αρχίσει να σημειώνουμε πρόοδο”, είπε. “Οι συνδρομές έχουν αρχίσει να αυξάνονται, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει κενό εκεί και αν μπορούμε να καλύψουμε αυτό το κενό, τότε έχουμε ευθύνη να το κάνουμε”.

Μέρος μιας επιχορήγησης του Facebook ύψους $ 1 εκατομμυρίου, που ανακοινώθηκε πριν από δύο εβδομάδες, βοήθησε την εφημερίδα The Post and Courier, μια εφημερίδα στο Τσάρλεστον, να καλύψει τα απομακρυσμένα κόστη εργασίας για τους δημοσιογράφους της και να επεκτείνει την κάλυψή της σε όλο το κράτος.

Τα πρακτορεία ειδήσεων έχουν από καιρό δει το Facebook ως αντίπαλο. Ο γίγαντας των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης αλλά και η Google, η εταιρεία με την κυρίαρχη μηχανή αναζήτησης, μονοπωλούν στα έσοδα από τις ψηφιακές διαφημίσεις, συμπιέζοντας τα κέρδη των παραδοσιακών μέσων.

Επιπλέον, το Facebook βασίζεται στο κοινόχρηστο περιεχόμενο των χρηστών, συμπεριλαμβανομένων και των ειδήσεων. Αυτό έδωσε στην εταιρεία μια απίστευτη μόχλευση στους εκδότες, καθώς λίγες τροποποιήσεις στον αλγόριθμό της θα μπορούσαν, πολύ εύκολα ομολογουμένως, να κατευθύνουν την κυκλοφορία μακριά από τα άρθρα των πρακτορείων ειδήσεων. Τα τελευταία χρόνια, η κεντρική σελίδα “News Feed” στρέφεται μακριά από την έμφαση στα σκληρά νέα. “Η News Feed δεν είναι θέμα ειδήσεων, εξακολουθεί να αφορά κυρίως τους φίλους και την οικογένεια”, δήλωσε η κα. Brown.

Πέρυσι, το Facebook και ορισμένοι εκδότες έφτασαν σε μια απόφαση “συμφιλίωσης”. Το Facebook ανακοίνωσε μια νέα καρτέλα, το Facebook News, αφιερωμένο εξ ολοκλήρου σε ειδήσεις, και θα εμφανίζει άρθρα που σε ορισμένες περιπτώσεις θα πληρώνονται από το Facebook. (Οι New York Times είναι μεταξύ των πληρωμένων εταίρων.)

“Δεν μπορείτε να αποφύγετε το Internet. Και πρέπει να προσαρμοστείτε”, δήλωσε η κα. Μπράουν. “Καταλαβαίνουμε τη στροφή αυτή καλύτερα από τους περισσότερους, διότι επωφεληθήκαμε από αυτό. Συνεπώς, εξαρτάται νομίζω από εμάς, να βοηθήσουμε τους ειδησεογραφικούς οργανισμούς να καταλάβουν την εξέλιξη αυτή”.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *